SPECIAL

Public speaking si prezenta in fata camerei de filmat: DOUA SCENARII DIFERITE!

Ce face diferenta  dintre public speaking si prezenta  in fata camerei de filmat?

 

Am fost jurnalist tv timp de 20 de ani. Am realizat sute de interviuri   cu oameni simpli, cu  personalitati din toate profesiile si domeniile de activitate. Cei mai multi dintre oamenii de succes erau spectaculosi atunci cand vorbeau in fata unei largi audiente. Dar, cand acestia participau in emisiunile mele de televiziune, deveneau stresati, aproape de blocaj.

 

O singura poveste, in doua scenarii diferite si cu acelasi personaj principal: comunicarea.

 

Cele doua scenarii (public speaking si prezenta  in fata camerei de filmat )inseamna dezvoltarea  setului de soft skills, iar rolul principal este detinut de comunicare, cu toare variantele sale ( verbala, non si paraverabala).
In primul scenariu, public speaking, actiunea aduce impreuna arhitectura discursului, livrarea acestuia si mai ales gestionarea propriilor emotii.

Mesajele reprezinta o alta mare provocare in public speaking. Si nu ma refer doar la cele transmise verbal.
In acest scenariu, comunicarea nonverbala si paraverbala alcatuiesc the big picture despre tine si personalitatea ta.
Si marea provocare este sa stapanesti audienta, adaptandu-te, printr-o foarte buna cunoastere a acesteia.

In cel de al doilea scenariu, prezenta  in fata camerei de filmat, avem in rolurile principale aceasi actori: comunicarea verbala, nonverbala si paraverbala. Si aici avem: mesaje, audienta, emotii, discurs. Si atunci, unde se despart cele doua scenarii? Cine si ce face diferenta intre public speaking si prezenta  in fata camerei de filmat?

 

Exprimarea fluenta in fata camerei de filmat necesita o abordare mult mai personalizata.

 

Ei bine, pentru  a vorbi in public inseamna a te afla, fata in fata cu audienta. Te adresezi acesteia, privindu-ti publicul direct in ochi, interactionand direct cu el, realizand un schimb de energii si  miscandu-te  in decor, sustinut si de o un PowerPoint.

 

Cand esti in fata camerei de filmat, situatia este alta. Din scenografia public speaking lipseste spatiul in care tu sa te misti in voie si care sa iti permita sa captivezi audienta. Emisiunile sau filmarile sunt statice, asa ca tu trebuie sa te adaptezi.  De cele mai multe ori, invitatii din emisiunile de studiou, sau reportajele pe care le realizam teren ma intrebau: ”Unde ma uit”?

 

 

Cum te  conectez vizual cu audienta mea?

 

Daca ai de transmis un mesaj, sub forma unui testimonial, fiind doar tu in cadru, priveste direct in camera. Nu este usor, pentru ca acolo nu gasesti pe nimeni. Solutia?

Realizeaza  o conversație. Identifica in minte o persoana draga careia ii spui  povestea ta. Pastreaza situatia  ca suport  pentru o conversatie calda.

Adapteaza-ti tonul. Sa semene cu o conversatie pe care o ai  cu cineva la o cafea, de exemplu.

Daca esti fata in fata cu reporterul sau jurnalistul tv?

Nu uita ca principala lui menire este de a afla de la tine cat mai multa informatie. Fii pregatit sa o oferi si mai ales nu-l trata cu „ostilitate”.

Pastreaza  un contact vizual cu jurnalistul, chiar daca nu iti plac ochii lui. Nu evita privirea acestuia. Oricum, ti se va spune inca de la inceputul filmarii ca privesti doar la jurnalist.

Stabileste-ti cuvintele cheie. Daca ai primit temele de discutie de la jurnalist, nu invata răspunsuri ca pe o poezie. Mai degraba  identifica  punctele cheie pe care vrei sa le aduci în discutie.

Foloseste  limbajul  corpului. Cu totii avem caile noastre diferite de a vorbi. Nu te cenzura in a folosi mainile, privirile, tonul si vocea cat mai natural. Camera de filmat iubeste  emotia si limbajul corpului care ajuta la accentuarea mesajului. Nu spun ca trebuie sa exagerezi. Dar nici nu trebuie sa te  cenzurezi.

 

 

Adauga „aroma” personalitatii tale  si te va ajuta sa te  conectezi eficient  cu publicul.

 

Intre cele doua scenarii despre care am vorbit, a avea o prezenta fluenta in fata camerei de filmat este cu mult mai greu de obtinut, comparativ cu public speaking. De ce? Pentru ca nu poti sa pacalesti obiectivul camerei de filmare. El reuseste sa surprinda si sa redea cu mare acuratete ceea ce ochiul uman nu poate.

Asa ca un Media Skills Training te va ajuta sa intelegi ce inseamna  dezvoltarea setului de soft skills. Si nu uita ca azi, comunicarea video este un storytelling despre tine, brandul tau sau afacerea ta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *