#STORYTELLINGSPECIAL

Cum folosesti cei 3 P intr-o prezentare pitch de succes

 

 #storytelling

 

Transforma o prezentare pitch in spectacolul persuasiunii.

 

Intr-o prezentare pitch, poti avea succes. Nu este nici usor, nici complicat. Totul depinde de triunghiul:

DE CE? CE?  CUM?
                                                                   

                                                     

” Unii  sunt extravertiti. Altii sunt introvertiti. Dar cei mai multi dintre noi suntem  ambivertiti, fericit armonizati cu cei din jurul nostru. Intr-un anumit sens, suntem nascuti pentru a vinde”- Daniel H. Pink, To Sell Is Human

 

In fiecare zi sustinem o prezentare pitch.

 

 

Daniel H. Pink are dreptate. Pitchingul face parte din noi. Cum, asa? Hai sa ne gandim putin. Vreu sa imi conving un amic sa vada filmul ales de mine?  Am o idee grozava despre care vreau sa povestesc altora?
Sunt  antreprenor in  cautare de  finantare? Doresc sa imi dezvolt afacerea prin gasirea de parteneri si angajati?

 

Va regasiti intr-una dintre aceste  „scene”? Este clar ca, indiferent de situatia in care ne aflam, in  fiecare zi sustinem o prezentare pitch. Aceasta este fotografia mare a pitchingului. Dar, strangem cadrul pe tine, antreprenorule.
Esti in perioada-pitcingul, daca:

  • povestesti tuturor celor cu care interactionezi despre afacere si ce vrei sa faci cu ea in viitor:
  • doresti vizibilitate si ceva….recunoastere;
  • cauti finantare, parteneri;

 

Daca ti-ai gasit DE CE -ul, pentru o prezentare pitch, urmeaza cele mai importante etape pe care trebuie sa le treci: CE si CUM.

 

“O lume a organizatiilor in expansiune  si a unui mediu de business efervescent – si aceasta este lumea noastra – sanctioneaza abilitatile intepenite  și le premiaza  pe cele flexibile”.-Daniel H. Pink, To Sell Is Human

 

 

Cum faci spectacol si cum emotionezi, ntr-o prezentare pitch.

 

 

O prezentare pitch este diferita pentru ca poate avea loc in scenarii diferite:

  • in fata unui public mare, in competitiile de pitching;
  • F2F, atunci cand esti intr-o discutie individuala cu un potential partener/investitor;
  • online, Skype, via email;

 

 

Ce inseamna asta? Sa analizezi si sa cunoasterea audienta in fata careia te vei prezenta. Sa iti stabilesti obiectivele.  Si sa fi foarte atent la ceea ce spui. Aici ai de lucrat pe pitch deck. Aceasta prezentare tip Powerpoint trebuie sa fie relevanta pentru toate scenariile de mai sus, dar in mod diferit. Din punct de vedere structura si design, iti propun sa  urmezi   modelul 10:20:30:, construit de Guy Kawasaki 

 

 

In cazul scenariului via email,  fisierul trebuie sa fie relevant in sine, fara sustinerea lui, in live, de catre tine. In cazul scenariilor: competiile de pitching si F2F, TU esti  in rolul principal. Si aici vine partea cea mai importanta: cum  spui. (In)Succesul depinde doar de tine. Cum faci spectacol si cum emotionezi, ntr-o prezentare pitch. Fiecare secventa din acest spectacol  este în esenta despre leadership.

 

 

Banii, investitorul, partenerii te urmeaza pe tine, daca tu ii convingi.

 

 

Si aici intra in scena elevator pitchul. Cum deschizi si cum inchizi? Cum iti spui povestea? Cum empatizeaza audienta cu tine?  Cum cuceresti scena in 57 de secunde?Deja iti bate inima foarte tare. Chiar o pot auzi si eu!

 

O prezentare pitch este un antrenament de dezvoltare a abilitatilor de comunicare. Ce inseamna comunicarea? Evident ca nu doar comunicate de presa despre afacerea sau  produsele tale.  Comunicarea inseamna intelegerea rolului esential pe care aceasta il are pentru tine si businessul tau:

 

 

-sa te pregatesti pentru a fi capabil sa ai o prezentare publica coerenta, convingatoare, antrenandu-te fizic si mental, cu focus pe construirea mesajelor, a USP-ului;

-sa practici vorbirea in public, controlandu-ti teama, fiecare gest si postura nonverbala, dictia si vocea,  pentru  a sustine o prezentare in fata unui public sau chiar intr-o intalnire f2f;

-sa prezinti cu incredere, constientizand importanta dezvoltarii  abilitatilor de comunicare verbala, asigurandu-ti  urmatorul pas pentru a convinge investitorii;

 

 

Sociologul James Hughes spune ca  „Arta comunicarii este limbajul leaderilor”. Si chiar daca suntem in epoca AI, nu uita ca, oamenii construiesc parteneriate cu oameni. Dincolo de viziune, model de business, plan de afaceri etc,  empatia,  emotia, comunicarea  sunt  ingredientele  care ne unesc.

 

O prezentare pitch este obligatoriu insotita de o solicitare/oferta financiara. Dar audienta urmareste cu mare atentie nu doar cifre si date. Posibilii investitori se uita cu foarte mare atentie la tine.Cum vorbesti?Cum te misti? Cum te imbraci?Cum relationezi?Cum iti spui povestea?

 

Pentru o prezentare pitch de succes, foloseste puterea celor 3 P: #Pregatirea, #Practica, #Prezentarea

#Pregatirea

-sa iti construiesti structurat si relevant mesajele

-sa  aplici tehnicile din storytelling,

#Prezentarea

-sa scapi de teama de a vorbi in public, invatand sa iti gestionezi emotiile,

-sa ai o comunicare nonverbala care sa iti sustina mesajele;

-sa ai o comunicare paraverbala, coerenta, fluenta si rafinata,

#Practica

sa repeti, sa repeti, sa repeti cu mult timp inainte de a sustine prezentarea pitch.

Impreuna cei 3P  sunt esentiali pentru o prezentare pitch  de succes.

 

 

Nu uita. Banii, investitorii, partenerii te urmeaza pe tine, daca tu ii convingi. #Strategii de comunicare eficienta reprezinta noile programe de training pe care le-am construit pentru 2020. Iar aici regasesti cum poti invata sa lucrezi cu cei 3 P.

Completeaza formularul de contact si afla cum putem lucra impreuna, personalizat pe ceea ce ai nevoie pentru dezvoltarea ta profesionala si personala.

Aboneaza-te la Newsletterul  S.E.L.F.I.E. si  descopera un nou concept de news online si comunicare. Afla noi abordari despre #storytellling, #exploring, #learnability,  #fundamental, #innovation, #emotion.

 

#Comunicarea cu impact#Reputatia în actiune