SPECIAL

Noul model de invatare: Ce urmeaza din 2020?

 

Partea I: Contextul care impune noul model de invatare si reconfigureaza procesul de traininguri.

 

4IR misca lumea schimband totul: economiile, joburile, carierele si toata societatea. 4IR inseamna un  mix de  tehnologii care  fuzioneaza  cu viata noatra. Ea vine la pachet si cu schimbarea tipurile de abilitati pe care companiile le cauta si cu implicatii profunde pentru dezvoltarea personala si profesionala.

 

Retraining&reskilling reprezinta prioritatea in dezvoltarea profesionala si personala.

 

Prin cursurile si workshopurile pe care le sustin, lucrez cu generatii diferite. Este evident,  ca aceasta realitate 4IR reprezinta o mare provocare pentru fiecare dintre noi, fie ca vorbim de leaderi, companii, organizatii, afaceri, echipe si clienti interni.

 

 

Modul nostru de raspuns reprezinta  felul cum ne adaptam acestui context. Consider ca cel mai eficient mod este reconfigurarea cognitiva prin realizarea unui nou model de invatare.
Retraining&reskilling reprezinta prioritatea in dezvoltarea profesionala si personala. Iar sistemele  de invatare, fie ca sunt la nivel de Tara, companie sau personal, trebuie sa se adapteze acestui context.

 

4IR un nou model de invatare, iar recalificarea si invatarea sunt de-a lungul întregii vieti.

 

 

Lumea in care traim si muncim se reconfigureaza in mod dramatic si in timp real. WEF ne spune ca pana in 2027, vor disparea  24,7 milioane de locuri de munca  si  vor fi create 14,9 milioane de locuri de munca noi. Peste 35% dintre competentele si abilitatile cautate acum pe piata muncii se vor schimba. Realitatea aceasta  are doua chipuri.

 

Unul placut pentru generatiile Y si Z si unul mai „dramatic” pentru generatia X, activa pe piata muncii si pentru care „filosofia” 4IR  nu este usor de asimilat.
Concluzia? Gasirea unui  nou model de invatare, iar recalificarea si invatarea sunt de-a lungul întregii vieti.

 

 

Necesitatea unei noi viziuni in  strategia de traininguri.

 

E clar ca 4IR  ne forteaza limitele. Iar key ideea este #reskilling. Si cu cat intelegem mai repede acest aspect, suntem „salvati”. Dobandirea noilor  competente inseamna nu doar  a fi, ci mai ales a conta in noua realitate.
Dupa lunga perioada de hard skills, acum setul de soft skills devine esential. Iar dezvoltarea acestor competente „soft’ devine chiar o treaba „hard”.

 

De ce? Doar sunt atat de multe traininguri care se fac in companii, organizatii si la nivel personal.Observ din colaborarea mea cu angajatii si angajatorii, prin cursurile si workshopurile pe care le sustin, necesitatea unei noi viziuni in  strategia de traininguri pentru dezvoltarea profesionala si personala.

 

Abordarea de tip Customer Experience in procesul de invatare si dezvoltare.

 

Chiar daca in multe institutii, organizatii sau companii se mai vorbeste, inca,  despre angajat, in contextul actual avem  partener-client intern. Iar pozitionarea aceasta aduce cu sine conceptul din  marketing,  utilizat si de HR in procesul de retentie.

 

Este vorba despre Customer Experience, pe care il consider benefic si in procesul de invatare si dezvoltare. Cursurile mele se bazeaza foarte putin, pe vasnicul PPT. De ce? Pentru ca in timp, dupa analiza pe care o realizez, in urma fiecarui curs si dupa  antrenamentele f2f, imi este clar ca oamenii urasc tiparele clasice de invatare.

 

Experientele comunicate direct  si personalizarea sustin livrarea informatiei si procesarea ei, infinit mai usor, comparativ cu sliduri frumoase, dar ….reci.  Asadar, in noul context, fie ca trainingurile oferite clientului intern sunt pe seturile de hard si/sau soft skills experienta, personalizarea si segmentarea devin key points.

 

Cred  ca managerii de HR  si trainerii, doar impreuna pot dezvolta experiente  de formare si invatare cu  impact si masurabile, oferite chiar din timpul procesului de onboarding.
In partea a doua acestui articol ma voi concentra pe ceea ce cred eu ca inseamna #personalizarea trainingurilor iar in partea a treia a acestui articol voi arata cum se contureaza #noul model de invatare.

 

Sa ne bucuram ca traim vremuri dificile. Ele ne obliga sa nu ramanem captivi in zona de confort. Si nu uitati. Important este nu doar a fi,  ci mai ales a conta.

♦ ♦ ♦

Exploreaza!Experimenteaza!Evolueaza!

Aboneaza-te la SELFIE si  descopera un nou concept de news online si comunicare.

Alege  cursul sau workshopul de care ai nevoie pentru tine, echipa, organizatie si business.

Afla cum poti lucra cu Antoaneta.

Trimite formularul  de CONTACT!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *